Новини франшизи з оренди квартир подобово

Франшиза як явище в сучасному бізнесі

Сучасний бізнес, нагадує повноцінну екологічну систему, впровадження в яку нового виду досить важко, оскільки всі екологічні ніші заповнені. Тобто куди б не прийшов молодий бізнесмен, його чекає жорстка конкуренція і тиск з боку більш розвинених бізнесів. Як наслідок, молодий бізнес часто не витримує конкуренції і протягом 1-2 років зникає, а разом з ним пропадають і вкладені в нього капітали. Така ситуація могла би стати тупикової, якби, продовжуючи біологічні порівняння, нові види, ой, тобто нові бізнеси, не могли б розвиватися за підтримки потужніших бізнес-структур, вже розгорнутих.

Одним з таких видів підтримки є франчайзинг – надання франчайзером права на використання вже розкрученого бренду молодим підприємцям (франчайзі) для ведення свого бізнесу. При цьому франшиза – це не тільки бренд, але частіше за все і технології, накопичений досвід (франчайзі проходить навчання), а також і інформаційні потоки в людському суспільстві (наприклад, мода на той чи інший варіант діяльності або товар).

Цей комерційний симбіоз приносить франчайзеру додаткові фінанси у вигляді паушальних внесків і роялті від франчайзі, а також збільшення поширеного впливу бренду (як, по біологічної аналогії, більш численний вид складніше знищити, ніж рідкісний). Чим ефективніше працює франчайзинг, тим більше стійким є і положення франчайзера. Для франчайзі, бонуси виражаються в його захисті на початкових етапах розвитку під материнським крилом великого бізнесу, забезпеченням навчання і – як наслідок – стрімкого зростання.

В силу цих причин, франчайзинг в даний час набув великого поширення, як у всьому світі, так і в Україні, не дивлячись на недостатній рівень опрацювання її законодавства в цьому питанні. Чим далі, тим більше з’являється напрямків франшизи. В першу чергу, це стосується розширення мереж супермаркетів і роздрібних магазинів, а також мереж кафе, ресторанів, точок швидкого харчування.

Приклад розкрученого національного бренду франчайзингової мережі в торгівлі

Приклад розкрученого національного бренду франчайзингової мережі в торгівлі

Стрімко розвивається він і в сфері послуг, наприклад, транспортних компаній і таксі (серед яких існують і ті, які забезпечують обслуговування гостей з інших місць та туристів). Окреме місце займає розвиток франчайзингу на ринку оренди нерухомості  і особливо – подобової оренди квартир. Тут є дуже великий простір для зростання, так як бізнес з оренди квартир подобово не має на сьогоднішній день, конкуруючих між собою франчайзингових систем.

Франчайзинг - в оренді квартир - все продумано до дрібниць!

Франчайзинг – в оренді квартир – все продумано до дрібниць!

Недоліком процесу розвитку франчайзингу є зменшення різноманітності бізнес-екосистеми, тобто укрупнення кількох значних брендів, на тлі видавлювання дрібних до периферії ринку. При такому тиску, дрібні гравці або випадають з розкладу, або залишаються у вигляді окремих острівців, не збільшуючи оборот, або (при вдалому збігу обставин) стаючи елітарним блоком, недоступним більшості, проте мають дуже великі обороти (як, наприклад, унікальні наддорогі ресторани, аналогів яким, просто не існує).

Значний перерозподіл бізнесів в сторону розвитку великих мереж  все-таки не найкращий варіант для споживачів, так як зменшує вибір при різких коливаннях ринку. Розумне ж співвідношення між існуванням великих компаній і виходом на новий рівень малого бізнесу, який розвинувся при використанні франчайзингу, – оптимально. Такий баланс, забезпечує як надійне функціонування ринку за рахунок стабільних великих бізнесів, так і різноманітність, та страховку при коливаннях – за рахунок великої кількості не настільки великих, але ефективних менш поширених бізнесів. Наприклад, існування мереж готелів по системі франшизи в країні не заважає розвитку і окремих готелів, і мереж оренди квартир подобово, яких на території України, що мають свою власну пропозицію франшизи, станом на 2016 рік, існує всього одна – національна компанія «Аренда Групп», що відкриває великі перспективи молодим підприємцям, в новій, ще неосвоєній ніші.

Детальніше

Автор: Сикорский Т.А.

Опубліковано: 19 Квітня, 2016